Organic Saffron is selling fast! Get yours today! Beli Sekarang!
Cart 0

TIPS KECANTIKAN: MANFAAT SAFFRON UNTUK KULIT WAJAH!

TIPS KECANTIKAN: MANFAAT SAFFRON UNTUK KULIT WAJAH!

TIPS KECANTIKAN: MANFAAT SAFFRON UNTUK KULIT WAJAH!


Seperti yang kita semua tahu, Saffron dikenali sebagai 'King of Spices' kerana harganya yang sangat mahal. Bukan itu sahaja, Saffron juga susah untuk didapatkan dan mempunyai banyak kelebihan dan manfaat yang baik untuk kesihatan dan juga kecantikkan.


Jadi hari ini, saya nak mengupas beberapa manfaat Saffron yang baik untuk kulit wajah kita semua. Saya tahu, kita semua nak kulit muka yang cantik dan 'glowing' kan? 


Manfaat Saffron Untuk Kulit 

Ini antara 8 manfaat yang paling 'famous' untuk kulit wajah anda! 


1) Merawat Jerawat 

Salah satu kegunaan Saffron yang paling utama adalah kelebihan untuk merawat jerawat dan memudarkan jeragat yang sangat berkesan. 

Kenapa Saffron ini boleh merawat jerawat dan memudarkan jeragat?

Rempah ini juga dikenali sebagai KESAR yang mempunyai ciri-ciri anti-radang dan antibakteria yang tinggi yang menjadikannya sebagai bahan yang sangat sempurna untuk digunakan bagi merawat dan membersihkan kulit yang berjerawat. 


2) Menghilangkan Parut 

Daripada semua manfaat kesar untuk kulit, keupayaan untuk merawat parut dan kesan daripada kecederaan. Ini antara salah tu daripada kelebihan kesar yang ramai belum tahu yang boleh dijadikan sebagai salah rutin kecantikan.

Saffron dijadikan sebagai agen yang menggalakkan pemulihan kulit yang menyembuh lapisan kulit daripada dalam dengan lebih cepat dan berkesan. 


3) Memberi Kecantikan Semulajadi 

Pencemaran udara, petukaran cuaca, dan tempat yang berhabuk boleh menyebabkan kulit wajah kita kelihatan kusam dan tidak sekata. 

Salah satu faedah utama saffron adalah untuk mencerahkan dan menjadikan kulit lebih 'glowing'. Anda hanya perlu amalkan Saffron dengan susu pada wajah anda. 


4) Toner Alternatif 

Zaman sekarang, toner dah jadi sebahagian daripada rutin penjagaan kulit kita. Banyak sekarang ini jenama toner yang di jual dengan harga mahal dipasaran. Anda nak tak tip atau cara yang mudah untuk buat toner anda sendiri?

Anda boleh menggunakan saffron sebagai bahan utama untuk buat toner anda sendiri. Ini antara langkah-langkah mudah yang anda boleh cuba di rumah.

Cara Buat Toner Saffron:-

Ini cara buat toner mengikut botol atau bekas yang anda gunakan.  

1. Separuh 'rose water'

2. Separuh air masak 

3. 6-7 urat saffron


5) Mengurangkan Pigmentasi 

Jika anda bimbang tentang pigmentasi pada muka dan kulit anda atau tanda gelap di sekeliling badan anda menggunakan saffron. Salah satu faedah saffron yang popular untuk kulit adalah keupayaan semula jadi untuk mengurangkan pigmentasi. 


6) Mengatasi Keradangan

Memandangkan sifat anti-kerandangan merupakan salah satu kelebihan yang ada dalam saffron. Kadangkala, tindak balas alahan secara rawak boleh menyebabkan kulit tidak sekata. 


7) Perlindungan Daripada Sinaran UV

Terlalu banyak pendedahan kepada sinaran UV akan menyebabkan kulit menjadi gelap. Walaupun bagaimanapun, orang ramai tidak sedar bahawa salah satu manfaat saffron yang dapat mencerahkan dan melindungi kulit daripada sinaran matahari. 


8) Kualiti Anti-Penuaan

Saffron sebagai bahan aktif dalam pelbagai produk kosmetik, bersama-sama dengan akar perbanya menjadikannya bahan anti-penuaan yang kuat. 

Ia melawan kulit kering dengan memberikan penghidratan kepada sel kulit dari dalam. Ini seterusnya menjadikan kulit kelebihan kulit kelihatan lebih segar, dan lebih muda. 

 Jadi korang yang diluar sana yang berminat untuk cuba Saffron Matan Mart yang Premium ini, boleh tekan link yang diberi : http://surl.li/cfgwn , jika ada sebarang masalah boleh tekan link Whatsapp yang diberi : https://alvo.chat/1hU .

       Disini kami membuka peluang kepada anda diluar sana yang ingin membuat side income dengan menjadi Agen dan Dropship kami. Jika anda berminat boleh tekan link yang diberi :

http://www.wasap.my/60192582293/DaftarAgenSaffron http://www.wasap.my/60192582293/DaftarDropshipSaffron



Older post Newer post